جراحی بینی و بارداری

رابطه جراحی بینی و بارداری یکی از سوالات متداولی است که در ذهن بانوانی که قصد انجام جراحی زیبایی بینی را دارند ایجاد می شود، آن ها می خواهند بدانند که تاثیر بارداری بر عمل زیبایی بینی چیست؟

یا زمان مناسب بارداری بعد از جراحی بینی چه وقت می باشد؟

یا برخی از بانوان که به تازگی فرزند خود را به دنیا آورده اند می خواهند بدانند که آیا عمل بینی در دوران شیردهی قابل انجام است؟

عمل جراحی بینی و بارداری

باید گفت بانوان می توانند دو ماه بعد از زایمان اقدام به عمل جراحی زیبایی بینی کنند و به آن ها توصیه می شود به مدت 12 ساعت بعد از جراحی بینی از دادن شیر به کودک خود اجتناب کنند.

همچنین افرادی که قصد انجام بارداری دارند می توانند حدود یک ماه قبل از بارداری جراحی زیبایی بینی انجام دهند، اما این افراد بهتر است تا یک سال صبر کنند تا فرم بینی کاملاً حفظ شود و بعد از آن اقدام به بارداری کنند و نگران ورم بینی در دوران بارداری و غیره نباشند.

 

جراحی بینی و بارداری

 

جراحی زیبایی بینی در دوران بارداری

قابل ذکر است جراحی زیبایی بینی به هیچ وجه در دوران بارداری توصیه نمی شود، چرا که برای عمل زیبایی بینی لازم است فرد بیهوش شود و بعد از جراحی زیبایی بینی دارو مصرف نماید که این موضوع بر روی جنین تاثیر بدی می گذارد.

به همین دلایل پیش از انجام جراحی بینی بانوان باید تست بارداری انجام دهند و در صورتی که خانمی حامله باشد به او اجازه جراحی رینوپلاستی داده نمی شود.

چندماه بعدازعمل بینی میتوان حامله شد ؟

برای این که فرم بینی تکمیل شود نیاز است تا یک سال صبر کند و پس از اتمام دوره بهبودی و مشاوره با بهترین جراح بینی اقدام به بارداری کند.

جراحی بینی و شیردهی

برخی از بانوان که دارای کودک شیرخواره هستند نگران تاثیر داروهای بیهوشی و داروهای تجویز شده پس از عمل بینی توسط جراح بینی ، بر شیردهی به نوزاد خود هستند باید به این بانوان گفت که تاثیر داروی بیهوشی پس از 12 ساعت از بین رفته و تاثیری بر نوزاد نخواهد داشت به همین علت است که توصیه می شود تا 12 ساعت از شیر دادن به کودک اجتناب شود.

درباره drmadadinia2