جراحی بینی و شیردهی

امروزه جراحی زیبایی بینی یکی از پرطرفدارترین جراحی های زیبایی در جهان می باشد، اما بهتر است پیش از اقدام به عمل بینی اطلاعاتی را به دست آورید، همچنین باید بدانید که در جراحی بینی بانوان نسبت به جراحی بینی آقایان محدودیت هایی وجود دارد که می توان به جراحی بینی و شیردهی ، جراحی بینی و بارداری اشاره کرد.

در این مقاله قصد داریم به جراحی بینی و شیردهی بپردازیم.

آیا جراحی بینی و شیردهی به صورت همزمان امکان پذیر می باشد؟

موضوع جراحی بینی و شیردهی یکی از مواردی است که موجب نگرانی مادرانی شده که در دوران شیردهی قصد انجام جراحی بینی را دارند؛ از جمله نگرانی های آن ها می توان به موراد ذیل اشاره کرد:

  • تاثیر بیهوشی در دوران شیردهی
  • مشکلاتی که ممکن است برای شیردهی ایجاد شود.
  • میزان شیردهی و تاثیر بیهوشی بر آرامش کودکان اشاره کرد.

باید گفت نگرانی های فوق در خصوص جراحي بيني و شيردهي به صورت همزمان در صورتی که نکاتی را که جراح بینی توصیه می کند رعایت کند بی مورد می باشد.

 

جراحی بینی و شیردهی

 

نکاتی که باید در جراحی بینی و شیردهی به صورت همزمن رعایت شود:

از جمله نکاتی که دکتر مینو مددی نیا ، بهترین جراح بینی اهواز ، به متقاضیان جراحی بینی در دوران شیردهی توصیه می کند به شرح ذیل می باشد:

  • مادر پس از انجام جراحی بینی تا 12 ساعت از شیر دادن به کودک خودداری کند، چرا که در این مدت اثر بیهوشی به صورت کامل برطرف نشده و مادر کاملاً هوشیار نمی باشد.
  • همچنین ممکن است قبل از 12 ساعت اثر بیهوشی به طور کاملا از بین نرفته باشد و با شیردادن به کودک باعث خواب آلودگی او شود، اما پس از 12 ساعت مادر با خیال آسوده و بدن نگرانی می تواند به فرزند خود شیر دهد.
  • ممکن است بهترین جراح بینی با توجه به اینکه مادر در دوران شیردهی است ، برای کاهش درد بعد از جراحی زیبایی بینی برای او آنتی بیوتیک و مسکن تجویز کند که جای نگرانی نیست و بهتر است داروهای تجویز شده راس ساعت استفاده کند.

جراحی بینی و بارداری

یکی از موارد دیگر که باعث محدودیت در جراحی بینی بانوان شده جراحی بینی و بارداری به صورت همزمان است، که باید گفت به هیچ وجه در دوران بارداری ، جراحی زیبایی بینی انجام نمی شود، به همین علت است که پیش از جراحی بینی بانوان باید تست بارداری بدهند.

استفاده از داروهای بیهوشی در حین جراحی بینی به دلیل اینکه بر روی جنین تاثیر منفی می گذارد در نتیجه این امر باعث منع جراحی بینی در دوران بارداری شده است.

 

دکتر مینو مددی نیا

جراح و متخصص گوش ، حلق و بینی و حنجره و سر و گردن

جراحی های زیبایی صورت ( جراحی بینیجراحی گوشجوانسازی صورت )

درباره drmadadinia2