رینوپلاستی یا جراحی زیبایی بینی بر روی دو نوع بینی انجام می شود : بینی استخوانی و بینی گوشتی ، در این مقاله قصد داریم درباره جراحی بینی گوشتی توضیح دهیم. اگر فرم بینی شما گوشتی است و قصد جراحی بینی دارید ، پیشنهاد می دهیم در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

 

جراحی بینی گوشتی

 

جراحی بینی گوشتی

در فرآیند تغییر فرم بینی گوشتی ، یکی از موارد مهمی که بیمار باید به آن توجه کند، انتخاب بهترین جراح بینی می باشد. پس از اینکه فرد جراح بینی مورد نظر خود را انتخاب کرد، جراح بینی معاینات دقیقی را بر روی بینی انجام می دهد. در این معاینات جراح بینی تیغه و مجراهای عبور هوا ، انسدادهای موجود در بینی و غیره را مورد بررسی قرار می دهد و بعد آزمایشات مورد نیاز را برای انجام پروسه عمل تجویز می کند. در روز پروسیجر ، جراح بینی با یکی از روش های جراحی بینی باز یا بسته عمل را آغاز می کند و پس از برطرف کردن مشکلات بینی و اتمام جراحی زیبایی بینی فرد به بخش منتقل می شود . مشخصات بینی گوشتی شامل:

  • یکی از مشخصات بارز این نوع بینی پوست ضخیم و اسکلت و غصروف ضعیف می باشد.
  • جلوی بینی گوشتی ، غضروف پهن و نازکی وجود دارد.
  • نوک این نوع بینی گرد بوده و دارای غدد چربی فراوان است.

 

 

روش های جراحی بینی گوشتی

در روز انجام پروسیجر ، جراح بینی با یکی از روش های باز یا بسته عمل را آغاز می کند و پس از برطرف کردن مشکلات بینی و اتمام جراحی زیبایی بینی فرد به بخش منتقل می شود.

  • عمل بینی به روش بسته

در جراحی بینی  گوشتی به روش بسته ، جراح بینی تمامی برش های مورد نیاز را در درون بینی ایجاد می نماید و به منظور ایجاد تغییرات و اصلاحات لازم، پوست بینی به کمک ابزار های مخصوص بالا نگه داشتهع می شود.

  • جراحی بینی به روش باز 

در روش باز ، جراح بین دو حفره بینی یا ناحیه کلوملا برشی ایجاد می کند. این برش به طور معمول محل آن کمی پایین تر از سوراخ های بینی است. جراحان بینی به این علت که در جراح بینی باز تسلط بیشتری بر ساختمان بینی داشته و قدرت مانورشان در این روش بیشتر می باشد، اغلب از این روش برای خلق زیبایی ، استفاده می نمایند.

 

جراحی بینی گوشتی

 

انواع روش های پیوند غضروف در بینی های گوشتی 

پیوند غضروف در جراحی بینی گوشتی با روش ‌های مختلفی انجام می شود که هر کدام ویژگی‌ ها و مزایای مخصوص به خود را دارند. در ادامه انواع روش ‌های پیوند غضروف در این نوع جراحی را نام برده و در رابطه با هر کدام توضیح مختصری ارائه می ‌دهیم :

پیوند غضروف از دنده 
در این روش ، غضروفی از استخوان و دنده فرد ، در ناحیه قفسه سینه برداشته می ‌شود که برای تقویت و تغییر شکل بینی استفاده می ‌شود.

مزایا : این نوع غضروف معمولاً قوی و پایدار است و در برابر تغییر شکل ناشی از ضربه یا فشار از مقاومت بیشتری برخوردار است .

پیوند غضروف از گوش 
در این روش ، غضروفی از ناحیه گوش فرد برداشته می‌ شود که برای تقویت غضروف و تغییر شکل بینی بسیار مناسب است.

مزایا : عمل برداشتن غضروف از گوش می ‌تواند به سرعت و با کمترین عوارض جانبی صورت گیرد که به دلیل انعطاف پذیری بالا برای تغییر شکل ناحیه نوک و پل بینی بسیار مناسب است .

پیوند غضروف از دیواره و سپتوم بینی 
این روش به عنوان پیوند غضروفی از بخش ‌های داخلی بینی برای تقویت و تنظیم شکل نوک بینی یا ناحیه پل بینی استفاده می‌ شود.

منبع غضروف قابل دسترس : دیواره بینی و سپتوم (غضروف میانی بینی) منابع مناسبی برای پیوند غضروف بینی هستند که به راحتی توسط جراح دسترسی دارند.

ساختار استوار : غضروف دیواره بینی و سپتوم به طور طبیعی از جنس استوار و مقاوم هستند ؛ بنابراین پیوند غضروف از این منابع معمولاً باعث ایجاد یک ساختار قوی و پایدار در بینی می‌ شود.
کاهش زمان جراحی : استفاده از غضروف از منابع داخلی بینی می ‌تواند زمان جراحی را کاهش دهد و فرآیند بهبودی را تسریع کند.

نتیجه جراحی بینی گوشتی

برخی از افراد بر این باورند که بینی گوشتی پس از عمل بینی قابل بازگشت به شکل اولیه است، باید به آن ها گفت در روش های قدیمی این امر امکان پذیر بود اما امروزه ابتدا غضروف بینی گوشتی تقویت شده و پس از آن بینی شکل داده می شود به همین دلیل افتادگی نوک بینی و برگشت بینی بسیار کم می باشد. نتیجه تغییر فرم بینی با توجه به سلیقه خود بیمار و نوع بینی به دو فرم طبیعی و فانتزی می باشد.

  • بینی طبیعی

در این فرم از بینی به طور معمول قوسی در بینی ایجاد نشده و در صورت ایجاد بسیار کم و خفیف می باشد. زاویه بین لب بالا و نوک بینی در بینی های طبیعی 90 درجه است.

  • بینی فانتزی یا عروسکی

جراح بینی در بینی های فانتزی و به اصطلاح عروسکی قوس ایجاد می کند، زاویه بین نوک بینی و لب بالا در بینی های فانتزی 105 درجه است. لازم به ذکر است که بینی های گوشتی را نمی توان به فرم فانتزی جراحی کرد.

 

جراحی بینی گوشتی

 

تزریق کورتون بعد از جراحی بینی گوشتی

ساختمان بینی در حین جراحی دستخوش تغییرات شده و بر روی پوست آن به منظور دستیابی به غضروف ها و استخوان ها برش هایی ایجاد می گردد که این امر موجب بروز تورم در بینی شده و امکان مشاهده نتیجه نهایی بلافاصله بعد از جراحی را از فرد خواهد گرفت. میزان این تورم در بینی های گوشتی بسیار بیشتر از بینی های استخوانی بوده و طبیعتاً مدت زمان لازم برای فروکش کردن تورم در این نوع از بینی نیز بیشتر خواهد بود، بنابراین بهتر است صبور بوده، مراقبت های لازم را انجام داده و اجازه دهید که کاهش تورم روند طبیعی خود را طی کند. در برخی از موارد با وجود گذشت چندین ماه هنوز مقدار زیادی ورم در بینی باقی می ماند که این موضوع در رابطه با بینی های گوشتی و خیلی بزرگ بیشتر صدق می کند. تزریق کورتون روشی است که برخی از پزشکان برای رفع این مشکل در نظر گرفته و با تزریق این ماده در بینی موجب کاهش تورم آن می شوند.

عمل بینی ترمیمی

جراحی بینی ترمیمی یا جراحی ثانویه بینی به منظور رفع ایراداتی انجام می شود که با عمل زیبایی اولیه به طور کامل برطرف نشده یا برای از بین بردن مشکلاتی همچون چسبندگی و غیرقرینه بودن سوراخ هاست که در حین جراحی بینی فرد ایجاد شده اند. دلایل مختلفی همچون عدم انتخاب پزشک مجرب و متبحر، عدم رعایت مراقبت های لازم و همچنین زیاد بودن ایرادات بینی و قابل رفع نبودن کامل آن ها با یکبار جراحی، موجب نیاز فرد به عمل بینی ترمیمی می شوند. بنابراین بهتر است که دقت و زمان زیادی برای انتخاب جراح بینی خود صرف کنید و در انجام مراقبت های پیش و بعد از رینوپلاستی کوشا باشید که به انجام مجدد آن نیاز پیدا نکنید. زیرا این امر زمان و هزینه زیادی را از شما می گیرد.

نکات قابل توجه در رابطه با جراحی ترمیمی بینی عبارتنداز:

  1. با هر بار انجام رینوپلاستی ، پیچیدگی آن بیشتر می شود.
  2. هزینه این روسه به دلیل پیچیدگی زیاد آن از عمل اولیه بیشتر است.
  3. باید بعد از یکسال و در برخی موارد بیشتر از یکسال برای انجام عمل ترمیمی بینی به پزشک مراجعه کرد.

 

جراحی بینی گوشتی

 

بهترین جراح بینی گوشتی در اهواز

یکی از مهمترین اقدامات قبل از عمل بینی گوشتی به انتخاب دکتر خوب باز می گردد. این امر از این جهت حائز اهمیت است که فرد با اطمینان خاطر و تیکه بر تجربه و مهارت جراح می تواند نتیجه ای که مطابق میل خواست او می باشد را از رینوپلاستی انتظار داشته باشد. علاوه بر این موضوع ف با انتخاب بهترین جراح بینی گوشتی در اهواز می توان از احتمال وقوع ریسک عوارض احتمالی و اجتناب ناپذیر پیشگیری کرد. عارضه ها در واقع واکنش های بدن در برابر تغییراتی است که به وجود آمده اند. بعد از اتمام جراحی بینی نیز این تغییر حالت های بدن مشهود می باشد و در دوره ریکاوری بهبود می یابند.

  1. افرادی که دارای بینی گوشتی هستند بهتر است برای به دست آوردن نتیجه ایده آل به بهترین جراح بینی گوشتی مراجعه کنند تا نتیجه ایده آل و مطلوبی را به دست آورید.
  2. برای انتخاب بهترین جراح بینی در اهواز می توانید از دوستان و آشنایان خود پرس و جو کنید یا در گوگل بهترین جراح بینی اهواز را جستجو کنید.
  3. پس از تهیه لیستی از بهترین جراحان بینی درباره آن ها تحقیق کرده و پس از آن برای مشاوره و جراحی بینی در اهواز نزد بهترین آن ها بروید.
  4. در جلسه مشاوره تمامی سوالات خود را از جراح بینی بپرسید تا او به درستی شما را راهنمایی کند.
  5. برای اطمینان از انتخاب خود نمونه کارهای جراح بینی مورد نظر را مشاهده کنید.

اقدامات قبل از جراحی بینی گوشتی

  • آزمایشاتی را که متخصص گوش و حلق و بینی برای تان تجویز نموده است انجام دهید.
  • به مدت دو هفته قبل از انجام این پروسه از مصرف داروهای رقیق کننده خون ، الکل و دخانیات خودداری کنید.
  • بانوان بدون آرایش صورت و لنز چشم برای عمل مراجعه کنند.
  • آقایان پیش از مراجعه ریش و سبیل خود را بتراشند.
  • در روز پروسه عمل حداقل دو همراه با خود داشته باشید.

مراقبت های بعد از جراحی بینی گوشتی

  • بیمار پس از رینوپلاستی بینی گوشتی بهتر است از انجام فعالیت های سنگین خودداری کند.
  • از رفتن به مکان های شلوغ که امکان برخورد ضربه به بینی وجود دار، بپرهیزد.
  • از خوردن مواد غذایی که نیاز به جویدن زیاد دارد، خودداری نماید.
  • بیمار دو هفته بعد از جراحی زیبایی بینی از خوردن داروهای رقیق کننده خون و استعمال دخانیات اجتناب کند.
  • هنگام دراز کشیدن دو بالشت زیر سر خود قرار دهد.
  • بیمار برای نوشیدن مایعات از نی استفاده نکند.
  • بیمار تا دو ماه از زدن عینک آفتابی و طبی خودداری نماید و در صورت نیاز از لنز استفاده کند.

 

جراحی بینی گوشتی

 

هزینه جراحی بینی گوشتی چقدر می باشد؟

برآورد قیمت نهایی پروسه تغییر فرم بینی مستلزم ریز فاکتورهایی است که بر نرخ نهایی اثر گذار است. برخی از این موارد عبارتند از دستمزد جراح بینی در اهواز ، تیم بیهوشی ، کلینیک از لحاظ جغرافیایی ، نوع روش به کار رفته ، میزان تغییرات اعمال شده و بسیاری موارد دیگر همگی می توانند عواملی بر تعیین نرخ نهایی جراحی بینی گوشتی به شمار بیایند. شایان ذکر است که همانطور قبل تر بیان شد که نتیجه نهایی عمل بینی گوشتی برای هر شخص منحصر به فرد می باشد طبیعتا بسته به میزان تغییرات به وجود آمده هزینه نهایی جراحی نیز به همین صورت است و برای هر فرد بسته به نوع بینی و درخواست فرد زیبا جو متغیر خواهد بود.

سوالات متداول

جراحی بینی گوشتی چه مزایایی دارد؟

تغییر فرم بینی گوشتی ، باعث زیباتر شدن، ایجاد تقارن در صورت و افزایش اعتماد به نفس افراد می شود. این پروسه زیبایی تناسب میان اجزای صورت را برقرار کرده و با استفاده از گرافت گذاری ، ساختار آن محکم می شود.

آیا جراحی بینی گوشتی بازگشت پذیر است؟

برخی از افراد بر این باورند که بینی گوشتی پس از عمل بینی قابل بازگشت به شکل اولیه است، باید به آن ها گفت در روش های قدیمی این امر امکان پذیر بود ؛ اما امروزه ابتدا غضروف بینی گوشتی تقویت شده و پس از آن بینی شکل داده می شود به همین دلیل افتادگی نوک بینی و برگشت بینی بسیار کم می باشد.

چرا نمی توان بینی گوشتی را به فرم فانتزی جراحی کرد؟

برای انجام جراحی بینی فانتزی باید بینی استخوان های بسیار محکمی داشته باشد تا جراح قادر به ایجاد تغییراتی همچون قوس در آن بوده و بتواند سایز آن را کاهش دهد. همچنین باید پوست بینی نازک بوده و ضخامت کمی داشته باشد، داشتن پوست نازک امکان مشاهده تغییرات و ظریف کاری های ایجاد شده بر روی ساختمان بینی را به اطرافیان خواهد داد. در نتیجه بینی های گوشتی را به دلیل عدم وجود ویژگی های ذکر شده نمی توان به فرم فانتزی جراحی نمود و این موضوع هیچ ارتباطی به میزان تخصص و تجربه پزشک ندارد لذا از پزشک خود توقعات غیرمعقول نداشته باشید.

جراحی بینی گوشتی با لیزر امکان پذیر است ؟

امروزه شاهد تبلیغات گسترده ای در خصوص کوچک کردن بینی گوشتی بدون عمل جراحی و با لیزر هستیم، باید بگوییم که هنوز علم پزشکی آنقدر پیشرفت نکرده است که بتوان با لیزر تغییراتی را در اسکلت بینی ایجاد کرد، لیزر تنها باعث صاف و شفاف شدن پوست بینی می شود.

درباره drmadadinia2