همانطور که می دانید هر جراحی زیبایی تحت بهترین شرایط و زیر نظر بهترین جراح ممکن است با عوارضی همراه باشد، البته باید گفت این عوارض ببسیار ناچیز می باشد و شاید اصلا عارضه ای به وجود نیاید، در این مقاله می خواهیم درباره عوارض جراحی بینی توضیحاتی بدهیم. همانطور که می دانید جراحی زیبایی بینی یک جراحی اورژانسی نبوده و فرد زمان کافی برای تحقق و اننتخاب بهترین جراح بینی را دارد. با مراجعه به بهترین جراح بینی ، نتیجه ایده آل از جراحی بینی به دست آورید.

 

عوارض جراحی بینی

 

عوارض جراحی بینی به شرح ذیل می باشد:

خونریزی بعد از جراحی بینی

احتمال خونریزی در افرادی که عمل جراحی بینی انجام داده اند تقریبا حدود 2 درصد می باشد. معمولا جراحان بینی به افرادی که دچار اختلال در انعقاد می شوند و وارفارین و آسپرین استفاده می کنند توصیه می نمایند که به مدت 10 روز پیش از مراجعه برای جراحی بینی و جلوگیری از خونریزی مصرف این داروها را قطع کنند.

کاهش حس بویایی بعد از جراحی بینی

معمولا اکثر افراد بعد از جراحی بینی از کاهش بویایی خود شکایت دارند، باید گفت عمل جراحی زیبایی بینی خارج از محدود اعصاب و حس بویایی انجام می شود، به همین علت این جراحی هیچ آسیبی به عصب های بویایی وارد نمی کند. کاهش حس بویایی بعد از جراحی بینی معمولا به دلیل تورم ناشی از رینوپلاستی می باشد که مانع از رسیدن مولکول ها به پایانه اعصاب می شود، که با برطرف شدن تورم کاهش بویای نیز رفع می گردد.

 

 

نامتقارن شدن سوراخ های بینی

بهترین جراح بینی پیش از اقدام به جراحی اندازه گیری های دقیقی انجام می دهند به همین دلیل احتمال عدم تقارن سوراخ های بینی بسیار کم می باشد و احساس نامتقارنی ممکن است به دلیل جراحی بینی باشد.

تنفس سوت مانند بعد از جراحی بینی

این عارضه به دلیل کوچک شدن بیش از حد سوراخ های بینی ایجاد شود که در این صورت جراح بینی توصیه می کند با عمل جراحی مجدد سوراخ های بینی کمی بزرگ تر شود، البته امکان بروز این عارضه با مراجعه به بهترین جراح بینی صفر می باشد.

چسبندگی بعد از جراحی زیبایی بینی

در مواقعی که عفونت پس از عمل جراحی زیبایی بینی با مصرف آنتی بیوتیک درمان نشود ممکن است باعث چسبندگی در بینی شود که با شستشوی حفره بینی از ترشحات و تجمع میکروب و ایجاد عفونت جلوگیری می شود.

گرفتگی بینی

در 10 در صد افراد پس از جراحی زیبایی بینی تورم مخاط باعث بروز گرفتگی بینی می شود. با رفع تورم این عارضه برطرف می گردد.

 

 

روش های جراحی بینی

رینوپلاستی را می توان از طریق دو روش انجام داد: روش باز و روش بسته. بیشتر جراحان زیبایی بینی، روش باز را ترجیح می دهند چون این روش، به متخصص اجازه می دهد تا آناتومی بینی را به طور مستقیم مشاهده کرده و تغییرات دقیق مورد نیاز در آناتومی بینی را ایجاد کند. در این روند، جراح می تواند نوک بینی، برآمدگی های بینی، زاویه بینی و ارتفاع پشتی آن را بازسازی کند. روش رینوپلاستی باز اخیراً بعنوان روش برتر جراحی بینی معرفی شده است. در این روش برشی در قسمت تحتانی بینی به نام ستونچه ایجاد می شود. این برش بیرونی به خوبی بهبود یافته و بعد از 6 ماه معمولاً قابل رویت نمی باشد.

ریکاوری جراحی بینی

بینی توسط یک اسپلینت بیرونی به مدت یک هفته پشتیبانی می شود و بعد از یک هفته برداشته شده و بخیه ها کشیده می شوند. بینی اندکی متورم می شود؛ زمان مورد نیاز برای فروکش کردن تورم در بخش های مختلف بینی و نیز در میان بیماران مختلف، متفاوت می باشد. به طورکلی، زمان لازم برای فروکش کردن تورم بالای بینی حدوداً یک ماه، پل بینی یک ماه و نوک بینی 3 ماه می باشد. سیگار کشیدن عموماً تورم را طولانی تر کرده و مثل همه روندهای جراحی زیبایی، به بیمار قویاً توصیه می شود تا حداقل 2 هفته قبل از جراحی و یک ماه بعد از جراحی سیگار کشیدن را ترک کند.

بیمار می تواند یک هفته بعد از جراحی به محل کار خود بازگشته و بعد از 3 هفته فعالیت های اجتماعی خود را به طور کامل از سر گیرد. در این نقطه زمانی، بینی بیمار طبیعی به نظر می رسد. شکل ظاهری بیمار، روند صعودی بهبود خود را ادامه داده و در طول 3 ماه بعدی، تورم فروکش کرده و اصلاحات حاصل از نتایج آشکار می شود.

فالوآپ

پیگیری منظم جلسات فالوآپ بعد از رینوپلاستی از اهمیت بالایی برخوردار است. بعد از 1 هفته، 1 ماه، 3 ماه، 6 ماه و 1 سال، توسط جراح خود ویزیت خواهید شد.

چه مواردی موجب بروز عارضه در عمل بینی خواهد شد ؟

در مقاله اقدامات قبل از جراحی بینی بارها تاکید بر این موضوع داشته ایم که در انتخاب بهترین جراح بینی بیشترین دقت خود را به خرج دهید. بروز عوارض در پی اتمام جراحی بینی امری کاملا طبیعی بوده که با گذشت و اتمام دوره ریکاوری به شرایط ابتدایی خود باز میگردد در حالت عادی و آثاری از عارضه های به وجود آمده برجای نخواهد ماند. اما همانطور که پیش تر مطالعه کرده اید ، می دانید در بیشتر موارد عارضه های به وجود می آید که گاها عواقب بدی را برای فرد به دنبال خواهد داشت از این رو بسیار بر روند انتخاب دکتر خوب عمل بینی تاکید خواهد شد. این نکته از این جهت حائز اهمیت است که با برگزیدن پزشک متبحر و با تجربه می توان از نتیجه به دست آمده اطمینان حاصل کرد و همچنین می دانید که از پس تمامی چالش های حین عمل به خوبی برخواهد آمد.

از این رو میزان ریسک پیدایش عارضه های احتمالی را به حداقل خواهد رساند. یکی دیگر از مواردی که می تواند منجر به بیشتر شدن مقدار عارضه ها دامن بزند ف داشتن توقعات غیر عقلانی از نتیجه فرآیند خواهد بود. بدین معنا که بهترین جراح بینی به شما می گوید با جنس پوست و فرم دماغ شما مدل انتخابی مناسب نخواهد بود اما با پافشاری و به اجبار شما رینوپلاستی صورت می گیرد و در نهایت بایستی مدت طولانی را برای بهبود تورم و التهاب رخ داده سپری کنید یا حتی در خیلی از موارد فرم به دست آمده مطابق خواست شما نخواهد بود. از این رو بهتر است که به توصیه های دکتر در جلسه مشاوره بسیار دقت داشته باشید و از نتیجه عمل زیبایی بینی توقع عقلانی و واقع بینانه داشته باشید.

درباره drmadadinia2