گرافت گذاری در جراحی بینی

جراحی بینی یکی از شایع ترین جراحی های زیبایی در جهان می باشد که فرد با مراجعه به بهترین جراح بینی علاوه بر رفع ایرادات ظاهری بینی خواهان ایجاد تناسب بین اجزاء صورت می باشد، باید گفت گاهی جراحان بینی در عمل های ترمیم برای استحکام اسکلت بینی از موادی به نام گرافت استفاده می کنند تا بتوانند فرورفتگی ها و کجی بینی را به بهترین شکل درمان کنند، در این مقاله قصد داریم به موضوع گرافت گذاری در جراحی بینی بپردازیم.

انواع گرافت گذاری در جراحی بینی به شرح ذیل می باشد:

زنوگرافت

زنوگرافت به مواد مصنوعی یا پروتز گفته می شود که شامل مواد پلاستیکی همچون سیلیکون یا سایلاستیک می باشد، این نوع گرافت به راحتی قابل کارگزاری می باشد.

همچنین زنوگرافت نوعی گرافت دائمی محسوب می شود.

هوموگرافت

این نوع گرافت از سایر افراد تهیه شده که به دلیل امکان انتقال عفونت یا بیمار افراد می شود، به ندرت مورد استفاده قرار می گیرد.

هتروگرافت

به گرافت هایی که از یک حیوان تهیه می شود هتروگرافت می گویند، از این نوع گرافت در نواحی مختلف بدن همچون دریچه قلب و غیره مورد استفاده می باشد، اما از هتروگرافت به دلیل اینکه توسط بدن جذب می گردد در جراحی زیبایی بینی استفاده نمی شود.

 

گرافت گذاری در جراحی بینی

 

اتوگرافت

اتوگرافت که بهترین نوع گرافت محسوب می شود از بدن خود فرد تهیه می شود.

تیغه ی بینی منبع این نوع گرافت محسوب می گرددف از دیگر مکان ها می توان به غضروف لاله گوش ، غضروف دنده ها اشاره کرد.

موارد استفاده از گرافت در جراحی بینی به شرح ذیل می باشد:

از گرافت گذاری در جراحی بینی ترمیمی می توان استفاده کرد.

گرافت از افتادگی نوک بینی جلوگیری کرده و موجب استحکام بینی می شود.

از گرافت برای به دست آوردن نتیجه بهتر از جراحی بینی گوشتی بهره برد، چرا که بینی گوشتی دارای استخوان و غضروف ضعیف بوده و نوک بینی افتاده است.

همچنین افرادی که به دلیل برخورد ضربه با بینی یا بیمار و جراحی های قبلی زینی شکل شده است با گرافت می توان آن را برطرف نمود.

اقدامات قبل و بعد از جراحی بینی :

برای کسب آگاهی از اقدامات قبل از جراحی بینی و مراقبت های بعد از جراحی بینی می توانید به مقاله ای که توسط دکتر مینو مددی نیا ، بهترین جراح بینی اهواز ، تهیه شده و در وب سایت ایشان موجود است، مراجعه کنید.

هزینه جراحی بینی چقدر می باشد؟

هزینه جراحی بینی با توجه به دستمزد بهترین جراح بینی ، هزینه متخصص بیهوشی ، هزینه بیمارستان و پرسنل آن ، هزینه داروها و آزمایشات و غیره تعیین می شود.

 

دکتر مینو مددی نیا

جراح و متخصص گوش ، حلق و بینی و حنجره و سر و گردن

جراحی های زیبایی صورت ( جراحی بینیجراحی گوشجوانسازی صورت )

درباره drmadadinia2