جراحی بینی در افراد دیابتی

یکی از مسائل بسیار مهمی که قبل از جراحی بینی باید بررسی شود وضعیت قند خون فرد متقاضی رینوپلاستی می باشد، در صورتی که فرد مبتلا به بیماری دیابت باشد، این سوال پیش می آید که آیا می توان جراحی بینی در افراد دیابتی انجام داد یا خیر؟

باید پاسخ داد بله انجام جراحی بینی در افراد دیابتی امکان پذیر می باشد اما فرد بهتر است پیش از انجام جراحی زیبایی بینی اقداماتی را انجام دهد.

 

جراحی بینی در افراد دیابتی

 

اقدامات مهم پیش از جراحی بینی در افراد دیابتی به شرح ذیل می باشد:

مهم ترین اقدام در عمل جراحی در افراد دیابتی این است که آزمایشات و بررسی های مربوط به قند خون را انجام دهند و در صورتی که میزان قند خون بالا یا پایین بود اقداماتی به منظور تنظیم قند خون انجام شود.

قند خون نرمال در افراد کمتر از 150 می باشد و در صورتی که افراد این میزان قند خون را داشتند جراحی زیبایی بینی انجام می شود.

افراد عادی از 8 ساعت قبل نباید چیزی مصرف کنند در حالی که افراد مبتلا به دیابت دو ساعت قبل از عمل بینی بهتر است یک لیوان آب میوه بدون پالپ بنوشند.

لازم به ذکر است معمولا جراح بینی توصیه می کند در روز جراحی بینی برای کاهش احتمال افت قند میزان دوز انسولین تزریقی یا قرص قند خون شان را استفاده نکنند.

در صورتی که فرد با افزایش قند خون مواجه بود اقدامات لازم برای پایین آمدن قند خون را انجام دهند.

برای مطالعه سایر اقدامات قبل از جراحی بینی و مراقبت های بعد از جراحی بینی به مقاله مربوط به آن که توسط دکتر مینو مددی نیا تهیه شده و در وب سایت ایشان موجود است مراجعه کنید.

بیهوشی در بیماران دیابتی به شرح ذیل می باشد:

با بیهوشی در بیماران دیابتی تغییرات متابولیک ایجاد شده در آن کنترل قند را مشکل می کند به همین دلیل است که قبل از جراحی بینی در افراد دیابتی برای اینکه فرد جراحی بینی خوب و مطلوبی داشته باشد بهتر است نوع دیابت ، وضعیت متابولیک و عوارض مزمن دیابت به صورت دقیق مورد بررسی قرار بگیرد.

هزینه جراحی بینی قدر می باشد؟

هزینه جراحی بینی با توجه به دستمزد جراح بینی ، هزینه های متخصص بیهوشی و بیمارستان ، هزینه های داروها و آزمایشات و جلسات معاینه و غیره تعیین می شود.

درباره drmadadinia2