رینوپلاستی روندی زیبایی و درمانی است که برای افراد متقاضی انجام می گیرد. برای دارا بودن عمل بینی مطمئن و کم تهاجم بهتر است اقدامات قبل از جراحی بینی را به درستی انجام دهید. این نکات گفته شده توسط بهترین جراح بینی اهواز ، دکتر مینو مددی نیا به زیباجویان گفته می شود. همانطور که همیشه به شما گفته شده است ، بعد از جراحی های درمانی و زیبایی بایستی به خوبی از خود مراقبت کنید. خوب است بدانید که در فرآیند تغییر فرم بینی بهتر است که برخی توصیه های پزشک را دقت کرده و مورد انجام قرار دهید که نتیجه نهایی مطابق خواست و توقع عقلانی شما باشد و از این رو روندی مطمئن را تجربه خواهید کرد. 

 

اقدامات قبل از جراحی بینی

اقدامات قبل از جراحی بینی

یکسری اقدامات و دستورالعمل ها را بایستی قبل از اقدام به جراحی بینی انجام دهید تا دوره نقاهت و بهبودی را به راحتی پشت سر بگذارید و زودتر به نتیجه دلخواه و باب میل خود برسید. نکات مهمی برای این موضوع هستند که بایستی آن ها را در نظر داشته باشیند که برخی از آن ها را در اینجا ذکر می کنیم.

حتماً یک جلسه مشاوره با پزشک خود بگذارید و موارد مهم از جمله سوابق پزشکی و داروهای مصرفی احتمالی را با ایشان در میان بگذارید. هر سوالی که در مورد این فرآیند دارید ، در این جلسه می توانید بپرسید و انتظارات و خواسته های خود را می توانید مطرح کنید.

حداقل یک هفته قبل از جراحی بینی ، مصرف سیگار و قلیان را کنار بگذارید تا جریان خونتان بهبود یابد و به تسریع روند ترمیم کمک کند. همچنین ، نوشیدنی های الکلی و کافئین دار مصرف نکنید چون می توانند موجب اختلال در روند بهبودی شوند. دو هفته قبل از این کار ، از مصرف داروهای ضد انعقاد و غیر استروئیدی ، مثل آسپرین پرهیز کنید چون مقدار خونریزی را در حین عمل و بعد از آن افزایش می دهند. روز قبل از عمل رینوپلاستی ، آب و مایعات فراوان بنوشید و از 8 ساعت پیش از آن دیگر چیزی نخورید و ناشتا بمانید. شب قبل از این کار حمام کنید چون علاوه بر اینکه تا مدتی نمی توانید دوش بگیرید ، حمام کردن به آرامش شما کمک می کند.

با یک نفر هماهنگ کنید تا شما را در روز عمل تا منزل همراهی کند و در صورت امکان ، به مراقبت از شما بپردازد چون بعد از این پروسه نیاز به استراحت کامل دارید تا روند بهبودی را جلو بیندازید.

انجام چه آزمایش هایی قبل از جراحی بینی ضروری است؟

چک کردن وضعیت سلامتی بیمار ، از اقدامات قبل از جراحی بینی محسوب می شود ؛ زیرا بدن باید آمادگی لازم را جهت قرار گیری زیر تیغ جراحی و تغییر و تحول زیاد در چهره را داشته باشد . لذا افراد باید با مراجعه با آزمایشگاه معتبر مواردی نظیر :

آزمایش خون : شاید با خود بیندیشید که انجام تست خون ربطی به انجام این متد زیبایی ندارد ؛ اما باید در نظر داشته باشید که ضرورت این آزمایش به قدری مهم است که اطلاعات جامعی از تعداد گلبول های سفید ، قرمز ، پلاکت ها و سایر مشکلات عفونی را در اختیار جراح قرار خواهد داد . حال ایشان موظف هستند که در صورت وجود کم خونی یا عفونت ، جراحی را به تعویق انداخته و داروهایی را برای درمان مشکلات موجود تجویز کنند .

آزمایش انعقاد خون : ممکن است تا به حال به گوش تان خورده باشد که ایجاد زخم در بدن افراد هموفیلی بسیار خطرناک است ؛ زیرا خون خاصیت لخته شدن نداشته و خونریزی بند نمی آید . حال چک کردن این موضوع در بدن همه افراد از مهم ترین اقدامات قبل از جراحی بینی است ؛ زیرا در حین جراحی آسیب زیادی به پوست وارد شده و زخم های عمیق باید هرچه سریعتر بهبود یابند .

آزمایش ایدز : از آنجایی که بدن فرد برای انجام هر نوع جراحی باید دارای سیستم ایمنی قوی باشد ، تست ایدز بسیار ضروری است ؛ زیرا نه تنها مانع از سرایت این بیماری به دیگر افراد شده بلکه سلامت فرد مبتلا نیز به خطر نخواهد افتاد .

آزمایش بارداری : شما برای انجام رینوپلاستی باید تحت بیهوشی یا بی حسی موضعی قرار بگیرید . حتی در موادری پزشک مسکن هایی برای شما تجویز خواهد کرد که تمام این موارد برای جنین بانوان باردار خطر بزرگی محسوب می شوند .

تاثیر ترس و استرس بر جراحی رینوپلاستی

آدمی از ندانستن همیشه ترس دارد. به خصوص اگر بخواهد عمل انجام دهد و از نحوه انجام آن و اتفاقاتی که قرار است در اتاق عمل بیافتد نیز بی خبر باشد بی شک واهمه خواهد داشت. بسیاری از کسانی که از انجام عمل زیبایی بینی منصرف می شوند به دلیل این حالت ترس و استرس می باشد. بهترین راهکار در این زمینه ملاقات با بهترین جراح بینی اهواز است. با شرکت در جلسه مشاوره اولیه می توان متوجه این امر شد که آیا شما برای انجام جراحی زیبایی دماغ آمادگی دارید یا خیر و از طرفی شما می توانید تمامی سوالات خود را از ایشان بپرسید. دکتر خوب عمل بینی در واقع شخصی است که بهترین مشاور هم باشد.  بتواند با شرح دقیق و کامل روند زمینه آرامش خیال شخص را فراهم کند.

کاندیدای مناسب جراحی بینی

یکی از مهم ترین اقدامات قبل از جراحی بینی این است که افراد تشخیص دهند آیا کاندیدای مناسبی برای جراحی بینی هستند یا نه و در صورت داشتن شرایط لازم برای انجام این جراحی زیبایی اقدام کنند. از جمله شرایطی که افراد می بایست برای عمل زیبایی بینی داشته باشند عبارتنداز:

افرادی که به بیماری های مزمن ابتلا ندارند

داشتن سابقه ابتلا به بیماری های مزمن در گذشته یا مبتلا بودن به آن ها در زمان اقدام برای جراحی بینی ممکن است در حین جراحی برای فرد خطر ساز شده یا بعد از آن عوارض جبران ناپذیری را برای فرد ایجاد کند. از آن جا که حفظ سلامت بیمار و عملکرد تنفسی او در اولویت قرار دارد لذا نباید جراحی بینی را برای این دسته از افراد انجام داد.

 

 

خانم هایی که شیرده نبوده و در دوران بارداری قرار ندارند

مواد بیهوشی ممکن است بر روی جنین و نوزاد اثر سوء گذاشته و سلامت آن ها را به مخاطره بیاندازد. لذا افراد باید از انجام عمل زیبایی بینی که تحت بیهوشی عمومی انجام می شود و همچنین دیگر جراحی های زیبایی که هیچ لزومی بر سریع تر انجام شدن آن ها وجود ندارد خودداری نمایند.

افرادی که کمال طلب نیستند

این افراد که در اصطلاح به آن ها ایده آل گرا نیز گفته می شود از هر کاری نتیجه مطلوب ترین نتایج را داشته و تاب کوچکترین نقص را ندارند؛ به دلیل اینکه جراحی بینی در اهواز موجب بهتر شدن دماغ به طور نسبی شده و به هیچ عنوان تضمینی برای ایجاد یک بینی بی نقص مطلق با انجام آن وجود ندارد لذا برای این دسته از این افراد مناسب نیست.

 

 

افرادی که به مشکلات روحی مبتلا نمی باشند

توصیه جراحان بینی به افرادی که به مشکلات روحی همچون افسردگی ابتلا دارند این است که از انجام جراحی زیبایی بینی پرهیز کنند. هدف افراد مبتلا به افسردگی از جراحی بینی بهبود وضعیت روحی شان است در صورتی که این جراحی زیبایی تاثیری بر این موضوع نداشته و حتی احتمال بدتر شدن وضعیت افراد به دلیل استرس های ناشی از عمل بینی نیز وجود دارد.

دیگر کاندیدای مناسب جراحی بینی عبارتنداز:

  • افرادی که به بلوغ فکری و جسمی رسیده اند.
  • اشخاصی که پوست بینی آن ها کیفیت لازم را دارد؛ پوست بینی با کیفیت نه خیلی ضخیم است و نه آنقدر نازک است که نتواند بی نظمی های بینی را بپوشاند.
  • افرادی که از بهترین جراح بینی در اهواز خود توقعات معقول و منطقی دارند.
  • اشخاصی که می توانند انتظارات شان را به طور شفاف با جراح بینی شان مطرح کنند و غیره.

 

 

انتخاب بهترین جراح بینی اهواز 

از جمله مهم ترین اقدامات قبل از جراحی بینی انتخاب یک جراح بینی باتجربه می باشد.

  • افراد می توانند برای انتخاب دکتر خوب عمل بینی در اهواز از آشنایان خود یا جستجو در گوگل با بهترین جراحان بینی آشنا شوند و به آن ها مراجعه کنند.
  • پس از انتخاب پزشک مورد نظر برای مشاوره به مطب او مراجعه کنید.
  • انتظارات خود را از جراحی بینی به جراح بینی خود بگویید تا او بتواند راهنمایی های درستی را به شما ارائه دهد.
  • جراح بینی با صبر و حوصله بینی شما را معاینه می کند و تمامی نکات مورد نیاز درباره جراحی بینی به شما می گوید.
  • آلبوم نمونه کارهای جراح بینی مورد نظر را برای مطمئن شدن از انتخاب خود مشاهده کنید، همچنین می توانید در قسمت گالری تصاویر وب سایت او نمونه کارهایش را مشاهده کنید.
  • آزمایشاتی را که جراح بینی برای تان تجویز کرده است، انجام دهید، بانوان بهتر است، علاوه بر آزمایشات انجام شده آزمایش بارداری نیز انجام دهند.

 

اقدامات قبل از جراحی بینی

 

دیگر اقدامات قبل از جراحی بینی :

  • از تمامی جهات بینی خود فتوگرافی تهیه کنید تا بتوانید با نتیجه جراحی بینی مقایشه کنید.
  • بانوان هنگام مراجعه برای جراحی زیبایی بینی بدون لاک و آرایش صورت باشند.
  • آقایان هنگام مراجعه برای جراحی بینی ریش و سبیل خود را بتراشند.
  • بانوان از داشتن زیورآلات همراه خود اجتناب کنند.
  • افراد بهتر است از مصرف داروهای رقیق کننده خون مانند آسپرین ، وارفامین و غیره بپرهیزند.
  • بیمار بهتر است دو هفته قبل از جراحی بینی از مصرف دخانیات و الکل خودداری کند.
  • فرد در صورتی که بیماری خاصی دارد یا دارو مصرف می کند حتما به اطلاع جراح بینی خود برساند.
  • بیمار از 8 ساعت قبل از رینوپلاستی از خوردن و آشامیدن خودداری کند و به صورت ناشتا برای عمل بینی مراجعه کند.
  • با یک یا دو نفر همراه در ساعت تعیین شده برای جراحی بینی مراجعه کنید.
  • در روز جراحی زیبایی بینی تمامی مدارک مورد نیاز را همراه خود داشته باشید.
  • بیمار در صورتی که از لنز استفاده می کند پیش از جراحی بینی آن را از چشم خود خارج نماید.
  • در روز جراحی بینی لباس راحتی بپوشید که از جلو یا پوشت باز و بسته شود.
درباره drmadadinia2