افرادی که دارای بینی با ساختار کج می باشند ، نوک بینی آن ها با توجه به قسمت های دیگر بینی بسیار کج خواهد بود و سر بینی به سمتی دیگر منحرف می شود ، که فرمی شبیه به برآمدگی در آن ها به وجود می آید. ممکن است این عارضه به صورت مادرزادی باشد یا افراد تحت تاثیر ضربه ای محکم قرار گیرند که نیازمند جراحی بینی کج خواهند بود. جراحی بینی در این مواقع کمی دشوار و پیچیده خواهد بود ، که در ادامه مقاله دکتر مینو مددی نیا جراح و متخصص گوش و حلق و بینی در اهواز با تمامی موارد آن آشنا می شویم.

 

 

جراحی بینی کج

بینی کج دارای چه نشانه هایی می باشد؟

  • بینی تقارن ندارد.
  • این نوع بینی دارای انحراف است.
  • باعث ناهماهنگی در چهره فرد می شود.
  • در این نوع بینی اختلالات تنفسی وجود دارد.
  • گرفتگی بینی در افرادی که دارای این نوع بینی هستند، وجود دارد.

عمل بینی کج چگونه انجام می شود؟

عمل بینی کج به دو روش جراحی بینی باز و جراحی بینی بسته قابل انجام می باشد، جراح بینی خوب و ماهر در اهواز دکتر مددی نیا برای جراحی بینی های کج باید با ویژگی های این نوع بینی آشنا باشد تا هنگام جراحی بینی بتواند علاوه بر رفع ایرادات ظاهری مشکلات تنفسی بیمار را نیز برطرف کند. جراحی بینی کج یکی از دشوار ترین و زمان بر ترین جراحی های بینی می باشد، این سختی هنگامی بیشتر می شود که پوست بینی ضخیم باشد.

میزان موفقیت عمل بینی کج چه مقدار می باشد؟

افرادی که برای عمل بینی کج مراجعه می کنند معمولا نگران می باشند که کجی بینی شان به خوبی رفع نشود و نیاز به جراحی بینی ترمیمی پیدا کنند. باید به این افراد گفت ؛ میزان موفقیت جراحی بینی کج به میزان توانایی بهترین جراح بینی دکتر مینو مددی نیا در اهواز و میزان کجی بینی بستگی دارد. گاهی برای برطرف کردن کامل کجی بینی ممکن است فرد نیاز به دو مرحله جراحی بینی پیدا کند. یکی از عوامل تاثیر گذار در نتیجه جراحی بینی ، رعایت مراقبت های بعد از جراحی بینی می باشد.

 

جراحی بینی کج

چه عاملی در کج شدن ساختار بینی نقش دارد؟

باید بدانید که موارد متعددی می تواند سبب کج شدن ساختار بینی افراد شود ، برای مثال برخی از افراد از بدو تولد و به صورت ارثی دارای بینی هایی با استخوان کج می باشند. اما رویداد های غیر منتظره همانند تصادف و وارد شدن ضربه هایی محکم می تواند به استخوان بینی آسیب برساند. گاهی اوقات با توجه به عدم انتخاب یک پزشک ماهر  و با تجربه ، یا عدم رعایت مراقبت های بعد از جراحی بینی به درستی می تواند فرد را با نتیجه ای همچون کج بودن استخوان بینی رو به رو کند که نیازمند جراحی بینی کج خواهد شد.

انحراف بینی با کجی بینی چه تفاوتی دارد؟

تفاوت انحراف بینی و کجی بینی از آن جهت می باشد که انحراف بینی جزء جراحی های درمانی بوده و بیمه هزینه های آن را متقبل می شود ولی جراحی بینی کج جزء عمل های زیبایی می باشد و هزینه های آن توسط خود فرد پرداخت می گردد.

اقدامات قبل از جراحی بینی به شرح ذیل می باشد

  • آزمایشات و عکسبرداری های مورد نیاز را که پزشک تجویز کرده است انجام دهید.
  • پیش از مراجعه برای عمل رینوپلاستی استحمام کرده و بهداشت خود را رعایت کنید.
  • به مدت 8 ساعت قبل از جراحی زیبایی بینی چیزی میل نکرده و ناشتا برای عمل بینی مراجعه کنید.
  • افرادی که قصد انجام جراحی زیبایی بینی را دارند تا مشکلات ظاهری بینی شان رفع شود بهتر است به بهترین جراح بینی در اهواز دکتر مددی نیا مراجعه کنند، برای انتخاب جراح بینی می توانید از دوستان آشنایان خود پرس و جو کنید یا در گوگل به عنوان مثال بهترین جراح بینی اهواز را جستجو نمایید.
  • به مدت دو هفته قبل از جراحی بینی از مصرف داروهای رقیق کننده خون ، استعمال دخانیات ، مصرف الکل خودداری کنید.

 

جراحی بینی کج

 

مراقبت های بعد از جراحی بینی که فرد باید رعایت کند به شرح ذیل می باشد:

  • با دهان باز عطسه کند.
  • تغذیه بعد از جراحی بینی را رعایت کند.
  • از دست زدن به بینی طبق عادت خودداری کند.
  • از قرار گرفتن در معرض آفتاب خودداری کند.
  • تا دو ماه از زدن عینک آفتابی و طبی اجتناب کند.
  • از انجام فعالیت های سنگین بعد از جراحی بینی کج خودداری کند.
  • داروهایی را که پزشک تجویز کرده است راس ساعت استفاده کند.
  • از خوردن غذاهای سفت مانند ذرت و سیب و ته دیگ خودداری کند.
  • فرد بعد از جراحی بینی هنگام دراز کشیدن بهتر است دو بالشت زیر سر خود قرار دهد.
  • از رفتن به مکان های شلوغ که امکان برخورد ضربه با بینی وجود دارد، خودداری نماید.

روش های درمانی استخوان کج بینی در اهواز

اگر در انتخاب جراح بینی خوب و حاذق دکتر مینو مددی نیا در اهواز ، حساسیت های کافی داشته اید و برای آن تلاش کرده اید ، حتما به نتیجه ای عالی دست پیدا می کنید در غیر این صورت لازم است تا برای درمان جراحی بینی کج مجددا به پزشکی دیگر مراجعه کنید. البته بهتر است بدانید که تورم بعد از جراحی مانع از مشخص شدن نتیجه اصلی عمل بینی خواهد شد ، که باید تورم با خود کجی بینی را به همراه داشته باشد و بعد از فرو کش کردن آن سبب اصلاح بینی شود.

 

جراحی بینی کج

عدم رعایت اقدامات مراقبتی بعد از عمل و درمان استخوان کج بینی

اگر در صورت عدم رعایت مراقبت های بعد از جراحی بینی با کج شدن ساختار بینی خود مواجه شده اید ، توصیه می شود فورا به پزشک اقدام کنید تا بررسی های لازم انجام شود و پروسه درمانی برای شما در نظر گرفته شود. در این مواقع ممکن است پزشک برای رفع این اختلال تکنیک هایی را پیشنهاد کند که ماساژ بینی از جمله آن ها بوده که در اصلاح فرن بینی به زیبا جو کمک خواهد کرد.

خطا پزشکی و درمان نتیجه حاصل از آن

مراجعه به یک جراح بینی تازه کار و نداشتن تجربه و مهارت کافی ، شما را  با مشکلات متعددی از جمله کجی بینی رو به رو خواهد کرد. جراح بینی تازه کار بخصوص در جراحی بینی گوشتی برای کاهش ضخامت بینی و استفاده از گرافت دچار مشکل خواهد شد. در این مواقع پزشک نمی تواند سبب ایجاد تقارن و اصلاح تیغه بینی افراد شود که تنها راه درمان و بهبود آن جراحی بینی کج می باشد.

هزینه جراحی بینی کج چقدر می باشد؟

هزینه جراحی بینی به دلیل اینکه جزء عمل های زیبایی محسوب می شود بیمه پرداخت نمی کند و بر عهده خود بیمار می باشد، بهتر است بدانید  قیمت جراحی بینی با توجه به دستمزد بهترین جراح و متخصص گوش و حلق و بینی اهواز دکتر مددی نیا ، هزینه های بیمارستان و غیره تعیین می شود.

درباره drmadadinia2