داشتن آگاهی از مراحل جراحی بینی ، باعث اطمینان خاطر فرد در مورد روند جراحی زیبایی بینی از زمانی که تصمیم به انجام این پروسه می گیرید تا روز عمل جراحی بینی می شود. جراحی زیبایی بینی به منظور رفع ایرادات ظاهری بینی در عین حفظ یا بهبود عملکرد تنفسی بینی انجام می گیرد. ما در این مقاله روندی که برای این فرآیند ، باید طی شود را بازگو خواهیم نمود.

مراحل جراحی بینی

مراحل جراحی بینی : اقدامات قبل از رینوپلاستی

  • آزمایش هایی که جراح بینی برایتان ترتیب داده است را انجام دهید.
  • دو هفته قبل از عمل زیبایی بینی ، ممنوعیت استعمال دخانیات و عدم مصرف نوشیدنی های حاوی الکل ، دارید.
  • در صورت وجود حساسیت یا آلرژی ، موضوع را با پزشک مطرح کنید.

مراحل جراحی بینی : اولین روز بعد از عمل بینی

  • در ساعات اولیه ای که از ریکاوری خارج شده اید ، احساس سرگیجه و تهوع دارید. این علائم که ناشی از بیهوشی بعد از پروسیجر عمل است ، پس از طی مدت کوتاهی از بین می رود.
  • ممکن است در ساعت اولیه بعد از عمل ، احساس سرما خوردگی یا گلودرد داشته باشید. این موضوع ناشی از لوله های بیهوشی است که از راه دهان به نای وارد شده است. جهت درمان این عارضه کوتاه مدت ، پیشنهاد می دهیم از نوشیدنی های گرم استفاده کنید.
  • پس از 4 ساعت از گذشت پروسیجر رینوپلاستی و رفع حالت تهوع ، می توانید خوردن غذاهای نرم را شروع کنید. بهتر است از غذاهایی نظیر سوپ و پوره بهره ببرید و نسبت به خوردن غذاهایی که نیازمند جویدن هستند ، پرهیز داشته باشید.
  • در روز اول پس از عمل زیبایی بینی ، از کمپرس یخ استفاده کنید. کمپرس یخ سبب کاهش تورم و کبودی می شود.
  • مایعات زیاد بنوشید ؛ به خصوص از مایعاتی که سبب کاهش تورم می شود ، بهره ببرید. آب کرفس یکی از مایعات موثر در کاهش التهاب است.
نکته !

در صورتی که بعد از جراحی زیبایی بینی ، دچار خون ریزی شدید ، از گاز استریل استفاده کنید. گاز استریل را به آرامی و بدون ایجاد فشار در زیر بینی قرار دهید و صبر کنید خون ریزی پایان یابد. دقت داشته باشید که در چنین شرایطی ، سر باید در حال عمود قرار گرفته باشد و جهت جلوگیری از ورود آلودگی ، از دستمال کاغذی استفاده نکنید.

مراحل جراحی بینی قبل از انجام پروسیجر

اولین مرحله انتخاب جراح بینی باتجربه است چرا که نقش بسزایی را در ایجاد نتایج مطلوب ایفا خواهد نمود.

افراد می توانند بعد از انتخاب بهترین جراح بینی با مراجعه حضوری به مطب با وی مشاوره حضوری داشته باشند.

فرد در جلسه مشاوره انتظار خود را از تغییر فرم بینی ، بیان خواهد نمود و جراح بینی به فرد دیدگاه کلی از نتیجه این فرآیند خواهد داد.

بعد از تصمیم گیری نهایی ، جراح بینی آزمایشات لازم را برای فرد تجویز خواهد نمود و فرد موظف است تمام آزمایشات را انجام دهد.

توصیه های لازم در مورد اقدامات قبل از جراحی بینی برای فرد بیان خواهد شد.

شب قبل

ابتدا استحمام نموده و شام سبکی میل کرده و باید حدود 6 الی 8 ساعت قبل از انجام این پروسیجر ناشتا باشید و از خوردن و آشامیدن طی این مدت خودداری نمایید تا معده حین عمل بینی خالی باشد.

روز جراحی بینی

روز انجام پروسه ، یک ساعت قبل از زمان تعیین شده با یک یا دو همراه همچنین همراه داشتن مدارک پزشکی در کلینیک حضور داشته باشید.

بعد از این که فرد بستری شد و بعد از اینکه اقدامات لازم برای کسب آمادگی انجام گرفت فرد به اتاق عمل راهنمایی می شود.

مراحل جراحی بینی در اتاق عمل

بعد از اینکه فرد به اتاق عمل وارد شد آشنایی کوتاه و مختصری با تیم درمان خواهد داشت، سپس بعد از کمتر از 2 دقیقه فرد توسط متخصص بیهوشی بیهوش خواهد شد.

بعد از اینکه صورت فرد ضدعفونی شد برش های لازم با توجه به روش های عمل زیبایی بینی زده خواهد شد و بعد از جدا کردن پوست از ساختمان بینی تغییرات اعمال خواهد شد.

بعد از اعمال تغییرات استئوتومی در جراحی زیبایی بینی پوست بدون هیچ تغییری سر جای خود قرار خواهد گرفت و بخیه زده می شود.

در پایان بینی با زدن چسب و گذاشتن اسپلینت بینی پانسمان خواهد شد.

 

 

بعد از جراحی بینی

فرد بعد از اتاق عمل به ریکاوری فرستاده می شود تا هوشیاری لازم را کسب نماید.

بعد از کسب هوشیاری لازم فرد به بخش منتقل خواهد شد.

فرد در بخش تحت نظر خواهد بود و بعد از داشتن شرایط نرمال ترخیص خواهد شد.

مراقبت های بعد از مراحل جراحی بینی

از جمله مهم ترین نکاتی که افراد باید بعد از جراحی زیبایی بینی رعایت کرده و تاثیر شایانی در مطلوب بودن نتیجه و کاهش احتمال بروز عوارض جدی در افراد دارد رعایت مراقبت های بعد از این جراحی زیبایی است که در ذیل به تعدادی از مهم ترین آن ها اشاره شده است:

  • وارد شدن غذا و نوشیدنی به معده در 4 ساعت ابتدایی بعد از جراحی منجر به بروز حالت تهوع و استفراغ در افراد می شود. از همین رو در این مدت زمان نباید اقدام به مصرف هیچگونه ماده غذایی یا نوشیدنی کنید.
  • طی روزهای ابتدایی که بینی هنوز در موقعیت جدید خود ثابت نشده است از خوردن غذاهای جویدنی خودداری کرده و رژیم غذایی تان را با غذاهای آبکی و نرم شروع کنید.
  • به هیچ عنوان فعالیت های طاقت فرسا و پرفشار انجام نداده و جداً از خم کردن سر به سمت پایین خودداری نمایید.
  • طی مدت زمان تعیین شده توسط پزشک فقط به پشت و به حالت طاقباز بخوابید زیرا در این موقعیت بینی تحت فشار قرار نگرفته و آسیب نمی بیند.

دیگر مراقبت های بعد از عمل زیبایی بینی

  • هنگام دراز کشیدن و خوابیدن سر را با گذاشتن دو بالشت در زیر آن از سطح بدن تان بالاتر نگه دارید؛ این کار در کاهش هرچه سریع تر تورم بینی موثر است.
  • به مدت 14 روز رابطه زناشویی برقرار نکنید.
  • چسب بینی را دقیقاً به همان صورت که آموزش دیده اید بر روی بینی چسبانده و تا زمانی که پزشک به شما اجازه نداده آن را از روی بینی تان بر ندارید.
  • به مدت 14 روز دخانیات، نوشیدنی های حاوی الکل و داروهای رقیق کننده خون مصرف نکنید.
  • از خندیدن شدید و فین کردن به مدت 2 ماه خودداری نمایید.
  • طی روزهای ابتدایی زیاد صحبت نکنید.
  • از مصرف غذاهایی که در پخت آن ها از نمک و ادویه زیاد استفاده شده است اجتناب کنید و غیره.
درباره drmadadinia2