جراحی بینی طبیعی بسیاری از افرادی که برای جراحی بینی مراجعه می کنند، می خواهند که حالت طبیعی بینی شان حفظ شود و تغییرات زیادی نداشته باشد. در جراحی های زیبایی انتخاب رینوپلاستی بسیار حائز اهمیت است در جراحی بینی ، بینی چون در مرکز صورت بوده بسیار مورد توجه قرار میگیرد و ایرادات را به خوبی نشان می دهد پس فرد در انتخاب باید دقت بسیار زیادی داشته باشد. برای آن که بتوانید با این فرم از بینی آشنا شوید بهتر است مقاله زیر را که توسط بهترین جراح بینی در اهواز دکتر مینو مددی نیا تهیه شده است را با دقت مطالعه نمایید. 

 

جراحی بینی طبیعی

 

عمل بینی طبیعی چگونه انجام می شود؟

در جراحی بینی طبیعی بر روی بافت بینی تغییرات زیادی اعمال نمی شود و بیشتر تغییرات بر روی نوک و پشت بینی است. در جراحی بینی برای اینکه بیمار به نتیجه ایده آل برسد بهتر است مراقبت هایی که جراح بینی خوب در اهواز توصیه کرده انجام دهد. جراحی زیبایی بینی به یکی از دو روش جراحی بینی باز یا جراحی بینی بسته انجام می شود، انتخاب یکی از روش های جراحی بینی بر عهده جراح بینی می باشد تا او با توجه به مهارت های خود یکی از روش ها را انتخاب کند. در جراحی بینی به روش باز یک برش کوچک بر روی کلوملا ایجاد می شود و پس از جدا کردن پوست از اسکلت بینی تغییرات مورد نیاز را بر روی بینی اعمال می نماید. اما در جراحی بینی به روش بسته هیچ برشی بر روی کلوملا ایجاد نمی شود و تمامی برش ها در داخل بینی می باشد.

عمل بینی طبیعی چه ویژگی هایی دارد؟

  • سوراخ های بینی حالت طبیعی دارند.
  • حد استاندارد زاویه بین لب و بینی حفظ می گردد.
  • در جراحی بینی نچرال ، بینی فرم دار و تیز نمی شود.
  • زاویه بین بینی و پیشانی به صورت طبیعی حفظ می شود.
  • قوس بر روی بینی بسیار کم و نا محسوس می باشد.

عمل بینی طبیعی چه مزایایی دارد؟

یکی از مهم ترین ویژگی و مزایا در جراحی زیبایی بینی حفظ سلامت بیمار است که در جراحی های زیبایی محقق شده است.

  1.  
  2. حالت فرو رفتگی بینی حفظ می شود.
  3. باعث افزایش اعتماد به نفس بیمار می شود.
  4. در جراحی بینی طبیعی ، چین های موجود در اطراف سوراخ بینی از بین نمی رود.
  5. افرادی که نمی خواهند کسی متوجه جراحی بینی شان شود، با عمل بینی طبیعی این امر تحقق می یابد.

آیا نوع بینی تاثیری در عمل بینی طبیعی دارد؟

باید پاسخ داد بله ، نوع بینی یکی از مهم ترین عوامل در جراحی بینی می باشد. جراحان بینی با توجه به ویژگی های ساختار و پوست بینی را به دو گروه بینی استخوانی و بینی گوشتی تقسیم کرده اند. بینی استخوانی به دلیل اینکه دارای پوست نازک و استخوان و غضروف ضعیف می باشد اعمال تغییرات بر روی آن آسان تر می باشد. بینی گوشتی به بینی که دارای پوست ضخیم و اسکلت و غضروف ضعیف باشد، گفته می شود به دلیل ویژگی هایی که این نوع بینی دارد جراحان بینی به این گروه جراحی بینی طبیعی را توصیه می کنند.

 

 

مراقبت های قبل و بعد از جراحی بینی طبیعی چیست؟

  1. قبل و بعد از جراحی بینی از استعمال دخانیات اجتناب کند.
  2. حتما در روز عمل جراحی بینی یک همراه با خود داشته باشید.
  3. بیمار قبل از جراحی بینی آزمایشات و فتوگرافی های لازم را انجام دهد.
  4. قبل و بعد از جراحی بینی از مصرف داروهای رقیق کننده خون خودداری کند.
  5. داروهایی را که بهترین جراح بینی در اهواز تجویز نموده است به طور کامل استفاده کنید.
  6. از رفتن به مکان های شلوغ که امکان برخورد ضربه با بینی وجود دارد جدا پرهیز کنید.
  7. به مدت 8 ساعت قبل از انجام جراحی زیبایی بینی از خوردن خودداری کنید و به صورت ناشتا برای انجام جراحی بینی مراجعه کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مراقبت های قبل و بعد از جراحی بینی که دکتر مینو مددی نیا تهیه نموده و در وب سایت ایشان موجود است مراجعه کنید.

 

 

جراحی بینی طبیعی به روش باز یا بسته؟

جراحی به روش باز

در این شیوه دو برش بر روی بینی زده می شود. یک برش در قسمت پره بینی ایجاد می شود و برش دیگر در ناحیه کلوملا. کلوملا تیغه ای ست که در زیر سپتوم بینی قرار گرفته است و موجب جدا شدن دو سوراخ بینی فرد خواهد شد. جنس این تیغه از پوست و غضروف است. پس از ایجاد هر دو برش ، جراح رینوپلاستی خوب در اهواز پوست بینی را می تواند از ساختار کلی بینی که شامل استخوان و غضروف است جدا نماید و به سمت بالا ببرد. برشی که در بینی ایجاد می شود V شکل می باشد. با وجود این برش ها پزشک به راحتی می تواند به ساختمان بینی دسترسی داشته باشد و به تغییر و اصلاح عیوب و نواقص بپردازد. مزیت جراحی بینی طبیعی به روش باز در این است که از بین بردن عدم تقارن در سوراخ ها و مجاری بینی و همچنین امکان پیوند غضروف با سهولت بیشتری انجام خواهد شد. پس از عمل نیز بخیه ها در ناحیه برش ها زده می شوند و با گذشت زمان از بین می روند. روش باز برای افرادی انجام می شود که بینی آن ها دارای ایرادات مختلفی ست و با روش بسته نمی توان تمامی عیوب را برطرف نمود. از جمله معایب آن نیز می توان به دوران نقاهت طولانی تر ، کبودی و تورم بیشتر اشاره نمود.

جراحی بینی به روش بسته

این روش جزو روش های قدیمی و کلاسیک در جراحی زیبایی بینی ست. تمامی برش ها در روش بسته درون بینی فرد ایجاد می شوند و بالطبع بخیه ها نیز از داخل زده می شوند. مساله مهم دیگر این است که میزان برش ها محدود هستند. مزیت انجام رینوپلاستی به روش بسته در این است که فرد به کبودی و تورم کمتری دچار خواهد شد و ریکاوری بیمار با سرعت بیشتری طی می شود.

کلید موفقیت جراحی بینی طبیعی

کاندیداهای انجام جراحی بینی طبیعی نباید عجله داشته باشند. آمادگی مناسب برای این پروسیجر می تواند شانس موفقیت عمل را افزایش دهد. همچنین باید بدانید که روش جراحی بسته و باز برای عمل بینی طبیعی نسبت به فانتزی و نیمه فانتزی ، تفاوتی نخواهد داشت. انتخاب یک جراح بینی با تجربه کلید اصلی کسب نتیجه مطلوب از رینوپلاستی طبیعی است. قبل از جراحی، بیمار نزد پزشک می رود و دلایل انجام جراحی بینی طبیعی را مطرح می کند. بیمار در جلسه مشاوره ، با پزشک خود صحبت می کند که چه نوع بینی می خواهد و چه چیزی را دوست ندارد. در این شرایط باید در خصوص نوع بینی جدید با پزشک خود مشورت کنید. جراح در جلسه ویزیت ، این متد را با جزئیات به بیمار توضیح می دهد که چگونه استخوان ها و غضروف بینی را تحت تغییر قرار می دهد.

جراحی بینی طبیعی مردان

وقتی صحبت از جراحی بینی طبیعی به میان می آید، آقایان بیشتر خواستار این پروسه زیبایی هستند. فرم صورت مرد و ترکیب اجزای صورت او به گونه ای است که ظاهر کلی صورت ، استخوانی و کمی درشت است. به همین دلیل بسیاری از آقایان می خواهند فرم بینی با سایر قسمت های صورت همخوانی داشته باشد و بینی کوچک را برای چهره مردانه خود نمی پسندند. تعادل فرم بینی با سایر قسمت های صورت در جنس زن و مرد متفاوت است و هر یک زیبایی چهره را افزایش می دهد. به همین دلیل باید یک متخصص خوب را برای جراحی بینی طبیعی مردانه انتخاب کنید تا بتوانید در پایان عمل از فرم بینی جدید خود راضی باشید. از این رو می بایست از قبل ، تحقیقات لازم را انجام داده و نمونه کار جراحان بینی را با هم مقایسه کنید تا پزشکی حاذق را بیابید که بیشترین دانش را در انجام رینوپلاستی به شکل طبیعی داشته باشد.

هزینه عمل بینی طبیعی چقدر می باشد؟

هزینه جراحی بینی طبیعی با توجه به دستمزد بهترین جراح بینی ، هزینه های بیمارستان و داروها ، هزینه متخصص بیهوشی ، هزینه آزمایشات و غیره تعیین می شود.

درباره drmadadinia2