تفاوت جراحی بینی گوشتی و بینی استخوانی

عمده تفاوت بینی گوشتی و بینی استخوانی در میزان ضخامت پوست بینی و استحکام اسکلت بینی می باشد که باعث تفاوت جراحی بینی گوشتی و بینی استخوانی می شود، در این مقاله قصد داریم به تفاوت جراحی بینی گوشتی و بینی استخوانی بپردازیم اما پیش از آغاز آن توضیحاتی درباره این دو نوع بینی می دهیم.

بینی گوشتی به بینی گفته می شود که غضروف ضعیف و ظریف داشته باشد و پوست روی استخوان ضخیم باشد.

بینی استخوانی به بینی گفته می شود که پوست نازک و استخوان و غضروف محکمی دارد.

تفاوت جراحی بینی گوشتی و بینی استخوانی به شرح ذیل می باشد:

  • افرادی که دارای بینی استخوانی هستند می توانند جراحی بینی طبیعی و جراحی بینی فانتزی ، عروسکی انجام دهند اما جراحان بینی به افرادی که دارای بینی گوشتی هستند پیشنهاد می دهند که برای به دست آوردن نتیجه خوب از جراحی زیبایی بینی ، جراحی بینی طبیعی انجام دهند.
  • ایرادات بینی استخوانی به دلیل پوست نازکی که دارد بیشتر مشاهده می شود در حالی که در بینی گوشتی اینگونه نمی باشد.
  • جراحی بینی گوشتی اغلب با تقویت غضروف همراه است تا نتیجه جراحی زیبایی بینی بهتر شود.
  • از جمله دیگر تفاوت های جراحی بینی گوشتی و بینی استخوانی می توان به مدت دوره نقاهت شان اشاره کرد که در افراد دارای بینی گوشتی بیشتر از افراد دارای بینی استخوانی می باشد.

 

تفاوت جراحی بینی گوشتی و بینی استخوانی

 

نحوه تشخیص بینی گوشتی و بینی استخوانی به شرح ذیل می باشد؟

برخی از افراد پیش از مراجعه برای انجام جراحی بینی این سوال در ذهن شان ایجاد می شود که از کجا بفهمیم بینی گوشتی داریم یا بینی استخوانی ؟

باید پاسخ داد تمامی افراد می توانند با دانستن مشخصات بینی گوشتی و بینی استخوانی آن دو را از یکدیگر تشخیص دهند.

همچنین اگر فرد پوست نوک بینی را با دو انگشت خود فشار دهد از سوراخ های ریزی که بر روی بینی وجود دارد چربی خارج می شود، در حالی که در بینی های استخوانی اینگونه نمی باشد.

اما فقط در مواردی که بینی استخوانی دارای پوست نسبتاً ضخیمی و نوک پهن و افتاده ای باشد با بینی گوشتی اشتباه گرفته می شود، اما برای بهترین جراح بینی گوشتی و استخوانی که در این امر تخصص دارد این اشتباه رخ نمی دهد.

باید گفت اقدامات قبل از جراحی بینی و مراقبت های بعد از جراحی بینی یکسان بوده و فرد با رعایت آن ها نتیجه خوب و ایده آلی به دست آورد.

 

دکتر مینو مددی نیا

جراح و متخصص گوش ، حلق و بینی و حنجره و سر و گردن

جراحی های زیبایی صورت ( جراحی بینیجراحی گوش )

درباره drmadadinia2