جراحی کردن بینی

افراد زیادی هستند که از فرم و شکل بینی خود رضایت ندارند و به همین علت قصد جراحی کردن بینی خود را دارند، به این افراد توصیه می شود که برای به دست آوردن نتیجه ایده آل به بهترین جراح بینی در شهر خود مراجعه کنند.

افرادی که قصد جراحی بینی در اهواز را دارند می توانند در گوگل بهترین جراح بینی اهواز را جستجو کرده و برای مشاوره به مطب او بروند.

برای مشاهده نمونه کارهای دکتر مینو مددی نیا یکی از بهترین جراحان بینی در اهواز می توانید به گالری تصاویر وب سایت یا صفحه اینستاگرام ایشان مراجعه کنید.

 

جراحی کردن بینی

 

جراحی زیبایی بینی

بهتر است بدانید که عمل جراحی بینی بر روی دو نوع بینی گوشتی و استخوانی انجام می شود.

بینی گوشتی به بینی گفته می شود که دارای پوست ضخیم و اسکلت ضعیف باشد، همچنین این نوع بینی دارای غدد چربی فراوان در اطراف بینی بوده و جراحان بینی معمولا به کسانی که دارای این نوع بینی هستند توصیه می کنند که انتظار بینی خیلی ظریفی از عمل جراحی بینی گوشتی نداشته باشند.

بینی استخوانی به بینی گفته می شود که دارای پوست نازک و اسکلت محکم باشد، کسانی که دارای این نوع بینی هستند در عمل جراحی بینی استخوانی می توانند هر مدل بینی را انتخاب کنند و نتیجه ایده آلی را به دست آورند.

اقدامات قبل از جراحی کردن بینی

  1. بیمار آزمایشاتی را که بهترین جراح بینی تجویز نموده است انجام دهد.
  2. از مصرف داروهای رقیق کننده خون همچون وارفارین و آسپرین به مدت دو هفته قبل و بعد از جراحی بینی پرهیز نماید.
  3. به مدت دو هفته قبل و بعد از جراحی بینی از مصرف الکل و استعمال دخانیات خودداری کند.
  4. بیمار به مدت 8 ساعت قبل از جراحی بینی چیزی میل نکند و ناشتا برای جراحی بینی مراجعه نماید.

 

 

مراقبت های بعد از جراحی کردن بینی

  1. داروهای تجویز شده توسط جراح بینی را به طور کامل استفاده کنید.
  2. هنگام استراحت و دراز کشیدن دو بالشت زیر سر خود قرار دهید.
  3. از رفتن به مکان های شلوغ که امکان برخورد ضربه با بینی وجود دارد جدا خودداری کنید.
  4. از خوردن غذاهایی که نیاز به جویدن زیاد دارد پرهیز کنید.
  5. تا دو ماه بعد از جراحی بینی از زدن عینک خودداری کنید.
  6. از انجام فعالیت های سنگین بعد از عمل جراحی زیبایی بینی خودداری کنید.

خندیدن بعد از جراحی بینی

یکی از مواردی که افراد باید بعد از جراحی بینی به آن توجه بسیار زیادی نمایند خندیدن می باشد زیرا با خندیدن شدید ممکن است غضروف ها و استخوان هایی از بینی که هنوز در موقعیت جدید خود ثابت نشده اند حرکت کرده و نتیجه جراحی دستخوش تغییر شود.

همچنین این امکان وجود دارد که بخیه هایی که پزشک بر روی برش ها ایجاد کرده است زودتر از موعد باز شده، برش ها و شکاف ها به درستی جوش نخورند و این امر منجر به بروز عفونت در بینی و در نهایت تحت تاثیر قرار گرفتن نتیجه جراحی شود.

 

جراحی کردن بینی

 

استحمام بعد از جراحی بینی

بهتر است شب قبل از جراحی بینی استحمام کنید، این کار موجب می شود تا چند روز به حمام کردن نیازی نداشته باشید. در صورت نیاز به استحمام حتماً از فردی درخواست کنید تا شما را هنگام دوش گرفتن همراهی کند.

به روی یک صندلی نشسته، سپس سرتان را به سمت عقب کنید و از شخص همراه بخواهید تا موها و بدن تان را بشوید. با این کار هم آب بر روی صورت نریخته و اسپلینت آسیب نمی بیند هم با خم نشدن سر به سمت پایین گردش خون در سر و صورت افزایش نیافته و تورم بینی شدت نمی یابد.

خوابیدن بعد از جراحی بینی

لازم است تا مدت زمانی که پزشک برای تان تعیین کرده است از خوابیدن به پهلو و به روی شکم خودداری کرده، به پشت و به حالت طاقباز بخوابید. زیرا در صورت خوابیدن به پهلو و به روی شکم ممکن است بینی تحت فشار قرار گرفته و آسیب ببیند.

همچنین لازم است در روزهای ابتدایی زیر سرتان دو بالشت قرار دهید، این کار موجب می شود تا نه تنها تنفس راحت تر صورت بگیرد بلکه از ایجاد لخته خون خودداری شده و تورم ناشی از جراحی نیز سریع تر فروکش کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مراقبت های قبل و بعد از جراحی بینی می توانید به مقالات جامعی که تهیه شده و در وب سایت موجود است مراجعه کنید.

هزینه جراحی کـردن بینی چقدر می باشد؟

قیمت جراحی بینی با توجه به نوع بینی ، دستمزد بهترین جراح بینی ، هزینه های بیمارستان و پرسنل ، هزینه متخصص بیهوشی ، هزینه داروها و ازمایشات و غیره تعیین می شود.

به این نکته توجه داشته باشید که صرفا به خاطر هزینه به هر جراح بینی مراجعه نکرده و ابتدا درباره او تحقیق کنید.

درباره drmadadinia2