سوالات متداول جراحی بینی

از آن جا که جراحی زیبایی بینی یکی از پرطرفدارترین جراحی های زیبایی محسوب می شود پیش از جراحی سوالاتی برای افراد ایجاد می شود، به همین علت در این مقاله می خواهیم به سوالات متداول جراحی بینی بپردازیم.

 

سوالات متداول جراحی بینی

 

سوالات متداول جراحی بینی به شرح ذیل می باشد:

سوال : عمل بینی درد داره؟

پاسخ : باید بگوییم در حین جراحی زیبایی بینی به دلیل اینکه بیمار بیهوش است دردی احساس نمی کند اما پس از اینکه هوشیار شد ممکن است احساس درد داشته باشد که امری طبیعی بوده و بیمار با اجازه جراح بینی می تواند از مسکن استفاده کند.

سوال : سن مناسب جراحی بینی چه زمانی می باشد؟

پاسخ : سن قانونی که فرد می تواند خود تصمیم بگیرد 18 سال می باشد، اما از نظر علمی کمترین سن اقدام به جراحی بینی در دخترها پس از 14 سالگی و پسرها پس از 16 سالگی می باشد و بالاترین سن برای رینوپلاستی 60 سالگی می باشد.

سوال : بینی گوشتی و بینی استخوانی چیست؟

پاسخ : بینی گوشتی به بینی گفته می شود که دارای پوست ضخیم و اسکلت ضعیف باشد، اما بینی استخوانی به بینی گفته می شود که دارای پوست نازک و اسکلت محکم باشد.

سوال :مراقبت های بعد از جراحی بینی چیست؟

پاسخ : مراقبت های بعد از جراحی بینی تاثیر بسزایی در نتیجه جراحی زیبایی بینی دارد به همین علت توصیه می شود برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مراقبت های بعد از جراحی بینی به مقاله جامعی که تهیه شده و در وب سایت موجود می باشد مراجعه کنید.

سوال : عوارض جراحی بینی چیست ؟

پاسخ : باید بگوییم جراحی زیبایی بینی در صورتی که توسط یک جراح بینی خوب انجام شود و بیمار مراقبت های قبل و بعد از جراحی بینی را رعایت کند، هیچ عارضه ای برای بیمار ایجاد نخواهد شد.

تنها عیب جراحی زیبایی بینی تورم، کبودی، آبریزش و گرفتگی بینی می باشد که امری طبیعی بوده و به مرور زمان رفع می شود و جای نگرانی وجود ندارد.

 

سوالات متداول جراحی بینی

 

سوالات متداول در جراحی بینی

سوال : هزینه عمل بینی چقدر می باشد؟

پاسخ : هزینه جراحی بینی با توجه به دستمزد بهترین جراح بینی ، هزینه متخصص بیهوشی و بیمارستان ، هزینه داروها و آزمایشات و غیره تعیین می شود.

سوال : جراحی بینی باز چیست؟

پاسخ : در جراحی بینی به روش باز ، جراح بینی یک برش کوچک بر روی کلوملا ایجاد می کند و پس از جدا نمودن پوست از اسکلت بینی تغییرات مورد نیاز را بر روی بینی ایجاد می کند.

سوال : جراحی بینی به روش بسته چیست؟

پاسخ : جراحی بینی به روش بسته یکی دیگر از روش های جراحی بینی می باشد که در آن هیچ برشی بر روی کلوملا ایجاد نمی شود و تمامی برش ها در داخل بینی زده می شود.

سوال : چند وقت بعد از جراحی بینی می توان ورزش کرد؟

پاسخ : بیمار تا یک هفته بعد از جراحی بینی بهتر است ورزش نکند و پس از این مدت می تواند ورزش را پیاده روی آغاز نماید.

برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله ورزش بعد از جراحی بینی مراجعه کنید.

سوال : تا چه مدت بعد از جراحی بینی نمی توان عینک زد؟

پاسخ : بهترین جراح بینی به بیمار خود توصیه می کند برای به دست آوردن نتیجه ایده آل بهتر است تا 2 ماه از زدن عینک پرهیز کند.

 

دکتر مینو مددی نیا

جراح و متخصص گوش و حلق و بینی ، حنجره و سر و گردن

جراحی های زیبایی صورت ( جراحی بینی – جراحی گوش – جوانسازی صورت )

درباره drmadadinia2